torsdag 25 augusti 2011

Malmöfestivalen

Idag var det mycket på festivalen: i eftermiddags var jag på Hipp och tittade på en öppen repitition av Prins Charles känsla. Det var småroligt, kanske kan det t o m vara värt att betala pengar för att se föreställningen. Bilden är från repititionen.
Sedan hade jag tänkt lyssna på "tung blues i texasstil", men för mig kändes det mera som teknik än känsla och spelglädje, så jag stannade inte länge.
På kvällen var det en föreställning av ett par som kallade sig Erotica Project på Palladium. De sjöng folkvisor som ofta innehöll ord som (eller synonymer till) knulla, kuk och fitta. Det som gjorde det extra trevligt var att jag dansat till flera av visorna de sjöng.
Som avslutning blev det Liverpool i 60-talstältet. En arbetskamrat som sett dem förra året berättade att han var besviken, men jag tyckte de var bra.
Återigen blev det älgkebab som kvällsmat, samt en chokladmousse till "mellanmål".

Inga kommentarer: